Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Hoe kunnen we kinderen en jongeren beter begrijpen in hun zoektocht, hun emotionele lijden? Wat te doen met hun gekraste ziel, bekraste armen, hun ontploffingen, ontembare emoties en apathische gedrag? Zo veel woekert in hen, zo veel doet pijn. Hun nest verdwijnt, oude verbindingen worden doorgeknipt. Van onlust na kleine kwetsuren tot diep leed na zware trauma's, van pijn om een scheiding tot zelfmoordpoging na pestgedrag: kinderen en jongeren geven soms kleine signalen of stellen grote daden die ons machteloos en met veel vragen achterlaten.In dit boek vertelt psychotherapeute Lut Celie in aangrijpende verhalen over wat ze meemaakt in therapiecentrum 'De Bleekweide', waar ze samen met kinderen en jongeren die even de weg kwijt zijn, op zoek gaat naar de kracht die in ieder jong mens huist. Oké, er is veel pijn, onmacht, angst en verlies, maar er is vooral ook hoop. Helen en herstellen kan als we goed luisteren en leren kijken door een dubbele bril: daar is de auteur van overtuigd
Emotionele stoornissen --- Jeugdpsychotherapie. --- Kinderpsychotherapie. --- Jeugd. --- Kinderen. --- psychotherapie --- Psychiatry --- kinderpsychologie --- Age group sociology --- kinderpsychotherapie --- Child psychotherapy --- Belgium --- Behavior therapy for children --- Case studies --- #PBIB:+105.91 --- #KVHB:Psychotherapie --- #KVHB:Jeugdpsychiatrie --- #KVHB:Jeugdpsychotherapie --- 607.25 --- jeugdpsychiatrie --- jeugdpsychologie --- jeugdpsychotherapie --- emotionele problemen --- Psychotherapie met kinderen en adolescenten (kinderpsychotherapie) --- 615.851 --- Psychotherapie --- Psychiatrie --- Kinderen --- Jeugdpsychiatrie --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Jeugdpsychotherapie --- 615.8 --- Kinderpsychologie --- Jeugd --- Emotionele problemen --- Kinderpsychotherapie --- Kinderen en jeugd --- Emoties --- Gedragsproblemen --- Provincie West-Vlaanderen --- Emotionele stoornis --- Kind --- Jeugdpsychologie --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Emotioneel probleem --- Emotie --- Gedragsprobleem --- Jongere
Choose an application
Urban parks such as New York City's Central Park provide vital public spaces where city dwellers of all races and classes can mingle safely while enjoying a variety of recreations. By coming together in these relaxed settings, different groups become comfortable with each other, thereby strengthening their communities and the democratic fabric of society. But just the opposite happens when, by design or in ignorance, parks are made inhospitable to certain groups of people. This pathfinding book argues that cultural diversity should be a key goal in designing and maintaining urban parks. Using case studies of New York City's Prospect Park, Orchard Beach in Pelham Bay Park, and Jacob Riis Park in the Gateway National Recreation Area, as well as New York's Ellis Island Bridge Proposal and Philadelphia's Independence National Historical Park, the authors identify specific ways to promote, maintain, and manage cultural diversity in urban parks. They also uncover the factors that can limit park use, including historical interpretive materials that ignore the contributions of different ethnic groups, high entrance or access fees, park usage rules that restrict ethnic activities, and park "restorations" that focus only on historical or aesthetic values. With the wealth of data in this book, urban planners, park professionals, and all concerned citizens will have the tools to create and maintain public parks that serve the needs and interests of all the public.
Public spaces --- Urban parks --- Environmental psychology --- Multiculturalism --- 712.25 --- Cognitive ergonomics --- Ecological psychology --- Ecopsychology --- Ecotherapy --- Environmental quality --- Environmental social sciences --- Human factors science --- Psychoeology --- Psychology --- Psychotherapy --- Ecological Systems Theory --- Central city parks --- City parks --- Municipal parks --- Parks --- Public places --- Social areas --- Urban public spaces --- Urban spaces --- Cities and towns --- Planologie van openbare groenvoorzieningen: parken; plantsoenen --- Psychological aspects --- 712.25 Planologie van openbare groenvoorzieningen: parken; plantsoenen --- Environmental planning --- Community organization --- Sociology of leisure --- Sociologie van de samenlevingsopbouw --- Sociologie van de vrije tijd --- Ruimtelijke ordening --- parken [openbare ruimten] --- openbare ruimten --- stadsplanning --- multiculturalisme --- stadsparken --- urban planning --- multiculturalism --- urban parks --- public spaces
Choose an application
In psychotherapie en hulpverlening heerst veel verwarring over wat geboden en verboden is. Dit boek wil tegemoet komen aan vragen van cliënten en therapeuten over hun rechten en plichten. Het vertrekt vanuit de essentiële basishoudingen voor goede hulpverlening: respect, integriteit, verantwoordelijkheid en deskundigheid. Deze principes worden verder geconcretiseerd in gedragsregels die de inhoud vormen van de beroepscodes in de sector van psychologische begeleiding. Sommige gedragsregels voor hulpverleners krijgen een juridische ondersteuning vanuit de bestaande wetgeving. De achterliggende waarden die bepalend zijn voor het denken over ethisch handelen, worden hierbij telkens kritisch doorgelicht. Moeilijke materie zoals informatieplicht, beroepsgeheim, zelfbeschikkingsrecht of gevoelige kwesties zoals omgaan met seksueel misbruik, belangenvermengingen, en andere schadelijke praktijken worden uitvoerig behandeld in dit boek. Het geeft een beeld van wat men van een competente hulpverlener mag verwachten, wat mogelijke beroepsrisico¿s zijn, en hoe men kan reageren bij fouten. Talrijke voorbeelden uit diverse contexten van hulpverlening en psychotherapie, zowel bij kinderen als volwassenen, met minder of meer oordeelsvermogen, uit Vlaanderen én Nederland, illustreren de abstracte gedragsregels op levendige wijze. Hulpverleners staan vaak voor dilemma¿s waarbij elk handelen schadelijke gevolgen heeft en niets doen ook problematisch is. Dit boek wil vooral inspireren om genuanceerd te oordelen en af te wegen wat de best mogelijke handelswijze kan zijn in complexe situaties waar eenvoudige richtlijnen vaak ontoereikend zijn. Deze gids is geschreven voor erg diverse opleidingen en beroepsgroepen als psychotherapeuten, psychiaters, psychologen, seksuologen, orthopedagogen, maatschappelijk werkers, verpleegkundigen, en vele anderen werkzaam in zorginstellingen. Voor een ruimer, meer algemeen doelpubliek wil dit boek ook duidelijk maken wat kwaliteitsvolle en betrouwbare psychotherapie en hulpverlening kan zijn.
Psychotherapie ethiek --- Medische ethiek --- 615.851 --- 174.2 --- Academic collection --- 460.4 --- 603.1 --- beroepsethiek --- deskundigheid --- ethiek --- hulpverlening --- integriteit --- medische ethiek --- psychotherapie --- respect --- verantwoordelijkheid --- waarden --- Psychotherapy. Psychoanalysis as therapy --- Beroepsmoraal van de artsen. Medische beroepsethiek --- Beroep en opleiding --- 174.2 Beroepsmoraal van de artsen. Medische beroepsethiek --- Beroepsethiek --- Ethique professionnelle --- #SBIB:316.334.3M52 --- behandelingstoestemming --- cliënt-hulpverlener-relatie --- deontologie (beroepscode, code, plichtenleer) --- informatieplicht --- ongewenste intimiteiten --- psychotherapie (psychische therapie) --- waardenbeleving --- zelfbeschikking --- Psychotherapie: ethiek --- maatschappelijk werkers, beroepsethiek --- Medische sociologie: professionele aspecten van de hulpverlening --- beroepskunde --- beroepskunde. --- beroepsethiek. --- ethiek. --- Beroepskunde. --- Beroepsethiek. --- Psychiatry --- Professional ethics. Deontology --- deontologie --- #PBIB:2005.2 --- #PBIB:gift 2005 --- #SBIB:316.8H30 --- Ethiek in de hulpverlening (hulpverleningsethiek) --- aansprakelijkheid (verantwoordelijkheid) --- beroepsgeheim --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- klachtenbehandeling (fona, Fouten Ongevallen en Near Accidents) --- beroepsuitoefening --- geestelijke gezondheidszorg --- gezondheidszorg --- patiëntenrecht --- welzijnswerk --- welzijnswerkers, beroepsethiek --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- 172 --- 361.3 --- 615.8 --- 361.05 --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Hulpverlening --- Klinische psychologie --- Medische ethiek. --- Orthopedagogiek --- Psychotherapie --- Psychotherapie. --- Handboeken en inleidingen. --- Ethiek. --- Psychotherapie ; ethiek --- Provincie West-Vlaanderen
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|